براساس نتايج مطالعه محققان، ميزان كلسترول خون افراد صرفنظر از نوع غذا به تعداد دفعات تغذيه نيز بستگي دارد.
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» ايسنا - منطقه آذربايجان شرقي، محققان گروه تغذيه دانشگاه كمبريج اعلام كردند: ميزان كلسترول بد (LDL) در افراد ميانسالي كه غذاي روزانه خود را در چند وعده و در حجم كم ميخورند بسيار كمتر از افرادي است كه يك يا دو نوبت غذاي پرحجم در روز مصرف ميكنند.
اين مطالعه كه بر روي 14 هزار و 600 مرد و زن درسنين 45 تا 75 ساله انجام شده نشان ميدهد كه ميزان كلسترول توتال سرم با افزايش تعداد دفعات مصرف غذا كاهش مييابد و اين كاهش در افرادي كه روزانه تا 6 نوبت غذاي كم حجم مصرف ميكنند تا 5 درصد ميرسد.
تحقيقات ديگري نشان ميدهد: ميزان كلسترول بيخطر به تعداد دفعات تغذيه بستگي ندارد.